ПОГОДЖЕНО:
Заступник
директора з НВР
__________________Г.В.
Матусевич
«___»_______________2019
року
КАЛЕНДАРНО
–ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З
Біології і екології у 10 - х класах (1,0 год/тиждень)
НА І
СЕМЕСТР 2019-2020 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Розглянуто на засіданні МО ___природничо-математичного
циклу
Протокол № _1_____ від «___28__»___серпня___________2019
р.
Голова МО природничо-математичного циклу: Барановська Т.В.
Вчитель
біології
Барановська
Т.В.
2019
рік
|
Календарно тематичне планування з біології та екології у 2019/2020 навчальному році для 10 класу складено за «Програма
з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої середньої
освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407;
Відповідно додатку до листа Міністерства освіти
і науки України
від 01. 07. 2019 р. № 1/11-5966 Програми розміщені на офіційному веб-сайті МОН України.
від 01. 07. 2019 р. № 1/11-5966 Програми розміщені на офіційному веб-сайті МОН України.
Підручники:
О.А.Андерсон, М.А.Вихренко,
А.О.Чернінський Біологія 10кл.Київ
«Школяр» 2018р________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
О.А.
Андерсон. М.А.Вихренко Робочий зошит з біології 10кл. Київ,Школяр.2018р.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
БІОЛОГІЯ І ЕКОЛОГІЯ І семестр
10 КЛАС. (1,0 год / тиж.)
№
|
ЗМІСТ УРОКУ
|
Мета уроку
|
Дата
|
|||||||
10А
|
10
Б,В
|
10
Г,Д
|
||||||||
ВСТУП
|
||||||||||
1
|
Інструктаж з ТБ. Міждисциплінарні
зв’язки біології та екології. Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. Фундаментальні властивості живого. Стратегія сталого
розвитку природи і суспільства.
|
Сформувати поняття
про біологію як систему наук про життя
та зв’язки біології та екології. Ознайомлення з рівнями організації живої природи, фундаментальними властивості живого та
стратегією сталого розвитку природи і суспільства.
|
04.
09
|
02.
09
|
03.
09
|
|||||
Тема 1. Біорізноманіття
|
||||||||||
2
|
Систематика – наука про
різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів.
|
Ознайомлення з принципами наукової класифікації
організмів.
|
11.
09
|
09
09
|
10.
09
|
|||||
3
|
Діагностична контрольна робота Сучасні критерії виду.
|
Перевірка рівня знань учнів за
попередній курс біології. Ознайомлення
з сучасними критеріями виду.
|
18.
09
|
16.
09
|
17.
09
|
|||||
4
|
Аналіз
контрольної роботи. Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та
функціонування.
Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних
методах боротьби зі шкідливими видами.
|
Ознайомлення
з особливостями організації та функціонування вірусів, віроїдів, пріонів,
зі значенням
вірусів в еволюції організмів, та їх використанням в біологічних методах
боротьби зі шкідливими видами.
|
25.
09
|
23.
09
|
24.
09
|
|||||
5
|
Прокаріотичні організми: археї
та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування.
|
Ознайомлення з характеристиками
архей та бактерій, особливостями їхньої організації та
функціонування.
|
02.
10
|
30.
09
|
01.
10
|
|||||
6
|
Сучасні погляди на систему
еукаріотичних організмів.
Біорізноманіття нашої
планети як наслідок еволюції.
|
Сформувати розуміння важливості систематики для
сучасних біологічних досліджень, усвідомлення біорізноманіття нашої планети
як наслідку еволюції.
|
09.
10
|
08.
10
|
||||||
7
|
Лабораторна робота
1. Визначення
таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір
учителя). Навчальний проект
1. Складання характеристики виду за видовими критеріями.
|
Сформувати вміння визначати таксономічне
положення виду в системі органічного світу, складати характеристику виду за видовими критеріями.
|
16.
10
|
07.
10
|
15.
10
|
|||||
8
|
Тематична контрольна робота за темою
«Біорізноманіття»
|
Перевірка
рівня засвоєння теми «Біорізноманіття» при виконанні контрольної
роботи
|
23.
10
|
21.
10
|
22.
10
|
|||||
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії
|
||||||||||
9
|
Аналіз контрольної роботи. Білки, нуклеїнові кислоти Вуглеводи,
ліпіди: огляд будови й біологічної ролі.
|
Ознайомлення
з будовою та біологічним значенням білків і нуклеїнових кислот, вуглеводів і ліпідів.
|
06.
11
|
04.
11
|
05.
11
|
|||||
10
|
Обмін речовин та енергії – основа
функціонування біологічних систем. Особливості обміну речовин в автотрофних
та гетеротрофних організмів.
|
Вивчення особливостей обміну
речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів.
|
13.
11
|
11.
11
|
12.
11
|
|||||
11
|
Енергетичне забезпечення
процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та
гетеротрофних організмів. Роль процесів дихання в забезпеченні організмів
енергією. Структури клітин, які
забезпечують процеси метаболізму.
Роль ферментів у забезпеченні
процесів метаболізму клітини та цілісного організму.
|
Вивчення особливостей
енергетичного забезпечення процесів метаболізму в різних груп автотрофних та
гетеротрофних організмів. Ознайомлення з функціонуванням ферментів для
забезпеченнія процесів метаболізму клітин
|
18.
11
|
19.
11
|
||||||
12
|
Вітаміни,
їх роль в обміні речовин.
Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи
надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин.
|
Розширення
знань про вітаміни, вплив їх
концентрацій на здоров’я людини.
|
20.
11
|
25.
11
|
26.
11
|
|||||
13
|
Значення якості питної води для збереження
здоров’я людини. Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин.
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин, їх знешкодження в організмі
людини. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму.
|
Розширити знання про значення води, важливість якості питної води для
збереження здоров’я людини,. раціонального харчування для збереження здоров’я
людини, з особливостями знешкодження токсичних сполук в організмі людини;
Нейрогуморальною
регуляцією метаболізму в організмі людини;
|
27.
11
|
02.
12
|
03.
12
|
|||||
14
|
Практична робота
1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та
білків в організмі людини.
|
-
Формувати навички складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в
організмі людини, їхній взаємозв’язок;
|
04.
12
|
09.
12
|
10.
12
|
|||||
15
|
Тематична контрольна робота за темою «Обмін речовин і перетворення енергії»
|
Перевірка
рівня засвоєння теми «Обмін речовин і перетворення енергії» при виконанні
контрольної роботи .
|
11.
12
|
16.
12
|
17.
12
|
|||||
16
|
Аналіз
контрольної роботи. . Представлення проектів учнів «Характеристики виду за видовими критеріями», їх
оцінка.
|
Систематизація
знань з вивчених тем. Обговорення та
оцінка представлених
учнями проектів.
|
18.
12
|
23.
12
|
24.
12
|
Немає коментарів:
Дописати коментар